Dancing green robot androidDancing green robot android Dancing green robot android Dancing green robot android Dancing green robot androidDancing green robot android Dancing green robot android Dancing green robot android

Android OS အေၾကာင့္းသိေကာင္းစရာ




Mobile Operating System သို႔မဟုတ္ Mobile OS ဆိုတာကေတာ့ Computer Operating System ေတြျဖစ္တဲ့ Windows, Mac-OS, Linux စသည္ တို႔ကေန အသံုးျပဳသူ ေစခိုင္းလိုသမွ်ကို စက္ပစၥည္းနဲ႔ Softwares ေတြၾကား အဆင္ေျပေျပ လုပ္ေဆာင္ ႏိုင္ဖို႔ ၾကားခံေဆာင္ရြက္ေပးတဲ့ စံနစ္လိုပဲ Mobile ဖုန္းေတြ Smart ဖုန္းေတြ Personal Data Assistant (PDA) ေတြနဲ႔ Tablet Computer ေတြလို ပစၥည္းေတြမွာ အသံုးျပဳတဲ့ Operating System ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္လို နည္းပညာ အျပိဳင္အဆိုင္ေတြ မ်ားျပားလွၿပီး ကုမၸဏီေပါင္းမ်ားစြာက ထုတ္ေနတဲ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ Mobile OS ေတြၾကားထဲမွာ အခ်ိန္တိုအတြင္း ကမၻာ့ေစ်းကြက္ရဲ႕ ေရွ႕ဆံုးတန္းကို ေရာက္ေအာင္ ထိုးေဖာက္ႏိုင္လာတာကေတာ့ Android System ပဲျဖစ္ပါတယ္။


ဒီ OS System ကို လက္ရွိ ေဖာ္ေဆာင္ေနသူ ကေတာ့ Google ရဲ႕ဦးေဆာင္မွဳနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္ထားတဲ့ Open Handset Alliance (OHA) ဆိုတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဖြဲ႕အစည္းကို 2007 ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလမွာ စတင္ဖြဲ႔စည္းခဲ့ၿပီး Android စံနစ္ကိုပါ စတင္ေၾကျငာခဲ့ပါတယ္။ဒီ OS စံနစ္ရဲ႕ ကနဦး အိပ္မက္မ်ား ပိုင္ရွင္ေတြ ကေတာ့ ခုလက္ရွိမွာလည္း Google Mobile Platform ရဲ႕ဦးေဆာင္သူတာ၀န္ ယူထားသူ Andy Rubin အပါအ၀င္ Rich Miner, Nick Sears နဲ႔ Chris White တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ 2003 ခု October လမွာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု Califonia ျပည္နယ္ Palo Alto ျမိဳ႕မွာ Android, Inc. ကိုစတင္တည္ေထာင္ ခဲ့ၾကပါတယ္။ 2005 ခု August လမွာေတာ့ Google ကေန ၀ယ္ယူသိမ္းပိုက္ခဲ့ပါတယ္။

Android OS ဟာ တစ္ကယ္ေတာ့ Computer ေတြအတြက္ ရွိႏွင့္ၿပီးျဖစ္တဲ့ Linux OS ကို အဓိက အေျခခံ ထားတဲ့ System တစ္ခုျဖစ္ၿပီး သူ႔ရဲ႕ အသံုးခ် Application ေတြ ဥပမာ - Email Client, SMS Program, Clender, Maps, Browser, Contacts အစရွိတာေတြ ကိုေတာ့ JAVA Programming Language နဲ႔ေရးသားတည္ေဆာက္ထားပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ Application Frame work ဟာ Linux OS ရဲ႕ အစဥ္အလာ အတိုင္း Open Source Platform ျဖစ္ၿပီး Software Developer ေတြကို စိတ္ၾကိဳက္ျပဳျပင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အေရးေတြ အျပည့္အ၀ေပးထားပါတယ္။

ပထမဆံုး Android OS ကိုအသံုးျပဳထားတဲ့ Mobile Device ကေတာ့ 2008 ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ 23 ရက္ေန႔မွာ စတင္ျဖန္႔ခ်ိခဲ့တဲ့ HTC Dream (G1) Mobile Phone ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ 2011 ခု ေမလ ၁၀ရက္ေန႔မွာ Android ရဲ႕ဖခင္လို႔တင္စားရမယ့္ Andy Rubin ရဲ႕ twitter မွာေဖာ္ျပခ်က္အရ Google ဟာ တစ္ရက္ကို Android Device ေပါင္း ၄၀၀၀၀၀ ေလးသိန္း ေလာက္ Activate လုပ္ေနရၿပီး ရက္သတၱပါတ္ကို ၄.၄ ရာခိုင္ႏွဳန္းနဲ႔ တိုးလာေနတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ဒီႏွဳန္းအတိုင္း ဆိုရင္ေတာ့ 2011 ခု October လကုန္မွာ တစ္ရက္ကို တစ္သန္းေလာက္ ျဖစ္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။

Android OS ရဲ႕ထြက္ခဲ့တဲ့ Version ေတြမွ Key Features ေတြကို  အက်ဥ္းခ်ဳပ္ အေနနဲ႕ ေလ့လာၾကည့္ရရင္ 




Android 1.0 အျဖစ္ 2008 September မွာစတင္ခဲ့တဲ့ ပထမဆံုး Version မွာေတာ့ - Google Services မ်ားအသင့္ ပါရွိျခင္း - Web Browser ဟာ Full HTML နဲ႕ XHTML Support ျပဳလုပ္ျခင္း Multiple Windows  ဖြင့္လွစ္ၾကည့္ရွဳႏိုင္ျခင္း Zoom and Pan ျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္း - Android Market Application မ်ား Download ျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္းႏွင့္ Update ျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္း - Multitasking (တစ္ခုထက္မ်ားေသာ အလုပ္မ်ားကို တစ္ျပိဳင္တည္း ျပဳလုပ္ျခင္း) ႏွင့္ - Instant Messaging (G-talk ကဲ့သို႔ေသာ application မ်ားသံုးႏုိင္ျခင္း) - Wifi and Bluetooth တို႔ အသံုးျပဳႏိုင္ျခင္း စသည္တို႔ပါ၀င္ပါတယ္။ 




Android 1.5 (Cup Cake) ကိုေတာ့ 2009 April မွာထုတ္ေ၀ခဲ့ၿပီး - Camera Start up time နဲ႔ ပံုရိပ္ဖမ္းယူျခင္း ၾကာခ်ိန္ ပို၍ျမန္ဆန္လာျခင္း - GPS မွ Location Data ရရွိမွဳ ထူးျခားစြာ ပို၍ျမန္ဆန္လာျခင္း - On screen soft Keyboard ပါရွိလာျခင္း - Youtube ႏွင့္ Picassa သို႔ ဗီဒီယိုမ်ား တိုက္ရိုက္ Upload ျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္း စသည္တို႔မွာ အရင္ Version ထက္ ထူးျခား ေျပာင္းလဲလာပါတယ္။




Android 1.6 (Donut) ကိုေတာ့ 2009 September မွာထပ္မံ Update ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး - Quick Search Box နဲ႔ Voice Search ပါ၀င္လာပါတယ္။ - ဓါတ္ပံုကင္မရာ ဗီဒီယိုကင္မရာ ႏွင့္ လည္းေကာင္း ဖိုင္မ်ားသိမ္းဆည္းရာ Gallery တို႔ကို အလြယ္တကူ ေျပာင္းႏိုင္ေသာ Integrated Function ပါလာပါတယ္။ - Battery Usage Indicator ပါလာပါတယ္။ - CDMA တယ္လီဖုန္းစံနစ္ အသံုးျပဳႏိုင္လာပါတယ္။ -  ဘာသာစကားမ်ိဳးစံု အသံုးျပဳႏိုင္တဲ့ စာေၾကာင္းမွ အသံထြက္ဖတ္ေပးျခင္း Text-to-Speech Function ပါလာပါတယ္။


Android 2.0 (Eclair) ကို လအနည္းငယ္အၾကာ 2009 November လမွာပဲ ထပ္မံ ေၾကျငာခဲ့ပါတယ္။ ဒီတစ္ခါမွာေတာ့ - Email နဲ႔ Contacts ေတြကို Multiple Account အသံုးျပဳႏိုင္လာပါတယ္ - Emails ေတြ အတြက္ Microsoft Exchange ကို အသံုးျပဳႏိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားပါတယ္ - Bluetooth 2.1 ကို အသံုးျပဳႏိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားပါတယ္။ Internet Browser ကို Interface အနည္းငယ္ ျပင္ဆင္ထားၿပီး HTML5 အသံုးျပဳႏိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားပါတယ္ - Clender မွာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ အသစ္ေတြ တိုးခ်ဲ႕ ထားပါတယ္။



Android 2.2 (Froyo) ကို 2010 May လမွာ ေၾကျငာခဲ့ပါတယ္။ ဆန္းသစ္ခ်က္ေတြအေနနဲ႕ - Home Screen မွာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ေတြကို အက်ဥ္း ရွင္းျပေပးတဲ့ Tips Wedget အသစ္ေတြထပ္တိုးထားပါတယ္ - Exchange အတြက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္စြာ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ေစရန္ ေျပာင္းလဲမွဳမ်ားျပဳလုပ္ထားပါတယ္ - Wifi Hotspot အျဖစ္အသံုးျပဳႏိုင္မယ့္ Function ထည့္သြင္းထားပါတယ္ - ဘာသာစကား အမ်ားအျပား အတြက္ keyboard ထည့္သြင္း ေပးထားပါတယ္ - Adobe Flash 10.1 ကို အသံုးျပဳႏိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားပါတယ္။




Android 2.3 (Gingerbread) ကိုေတာ့ 2010 December မွာ စတင္ေၾကျငာခဲ့ပါတယ္။ ဒီ Version Update မွာေတာ့ - UI (User Interface) ကို ပိုမိုရိုးရွင္းေအာင္ နဲ႔ပိုၿပီးျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ အသံုးျပဳႏိုင္ေအာင္ ျပဳျပင္ထားပါတယ္ - စာရိုက္ရာမွာ ပိုမိုလြယ္ကူေအာင္ keyboard အသစ္ ထည့္သြင္းထားပါတယ္ - စာလံုးစုေတြကို select ျပဳလုပ္ျခင္း copy / paste ျပဳလုပ္ျခင္းကို အလြယ္ကူဆံုးျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲထားပါတယ္ - Near Field Communication (NFC) စံနစ္အသံုးျပဳႏိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားပါတယ္။ (NFC ဆိုတာကေတာ့ NFC Tag ထည့္သြင္းထားတဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ား ဒါမွမဟုတ္ ျပတိုက္မွာခ်ိတ္ဆြဲထားတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္မ်ား ကို မိမိရဲ႕ Mobile Device က Reader ကေနဖတ္ရွဳၿပီး ပိုမိုျပည့္စံုတဲ့ သတင္း အခ်က္အလက္ ေတြ ရယူႏိုင္တာမ်ိဳး ၿပီးေတာ့ Mobile Device ကေနေငြေပးေခ်တာမ်ိဳး စတာေတြ ျပဳလုပ္ႏိုင္တဲ့ စံနစ္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္) - ျပီးေတာ့ SIP Account ရွိသူေတြအတြက္ အသံုးျပဳႏိုင္မယ့္ Internet Calling စံနစ္ ထည့္သြင္းထားပါတယ္။




Android 3.0 (Honeycomb) ကို 2011 May လမွာ စတင္ျဖန္႔ခ်ိခဲ့ပါတယ္။ ဒီ Version ဟာ တစ္ကယ္ေတာ့ Device အားလံုးအတြက္မဟုတ္ဘဲ Tablet ေတြအတြက္သာ သီးသန္႔ ရည္ရြယ္ထုတ္လုပ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ Key Features ေတြထဲက အခ်ိဳ႕ကေတာ့ - Tablet ေတြရဲ႕ ၾကီးမားတဲ့ Screen ေတြနဲ႔ကိုက္ညီေအာင္ UI ကို ျပင္ဆင္ထားပါတယ္ - Multitasking ကို ပိုမိုေခ်ာေမြ႕ေအာင္ မြမ္းမံထားပါတယ္ - Notification ေတြ Wedget ေတြ ပိုၿပီးမ်ားျပား စံုလင္လာပါတယ္ - Internet Connection ကို Bluetooth နဲ႔ပါ မွ်ေ၀သံုးစြဲႏိုင္မယ့္ Bluetooth Tethering ပါ၀င္လာပါတယ္ - Media/Picture file ေတြကို USB ကေနတစ္ဆင့္ ခ်ိတ္ဆက္ ထားတဲ့ ကင္မရာ ဒါမွမဟုတ္ Computer နဲ႔ တိုက္ရိုက္ခ်ိတ္ဆက္ ကူးယူႏိုင္တဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ပါရွိလာပါတယ္။ ဒီ Honeycomb မွာတစ္ကယ္ေတာ့ Full Keyboard ကို USB နဲ႔ ဒါမွမဟုတ္ Bluetooth နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ အသံုးျပဳႏိုင္တာမ်ိဳးလို သေဘာက်စရာ Function ေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ပါရွိတာကို ေတြ႔ႏိုင္ပါေသးတယ္။




Android 4.0 (Icecream Sandwich) ကို 2011 October မွာစတင္ျဖန္ခ်ိခဲ့ၿပီး Andoid 2x Series ေတြနဲ႔  Android Honeycomb က အေကာင္းဆံုး  Features ေတြ ကို အခ်ိဳးက်က် ေပါင္းစပ္ထားၿပီး ထြက္ၿပီးသမွ် Android ေတြထဲက လူေတြသေဘာအက်ဆံုး အရာေတြကို စုစည္းထားတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ဒီ Version ကိုေတာ့ Mobile Phones ေတြေရာ Tablet ေတြပါ အသံုးျပဳႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ Key Features ေတြ ကို အတိုခ်ဳပ္ ေျပာရရင္ေတာ့ - Roboto လို႔ေခၚတဲ့ Typeface အသစ္ပါလာပါတယ္။ - အသံုးျပဳသူမ်က္ႏွာကို မွတ္သားထားၿပီး  Device ကို Unlock လုပ္ေပးတဲ့ Face Unlock လုပ္ေဆာင္ခ်က္ အသစ္ပါလာပါတယ္။ - Android Bump လို႔ေခၚတဲ့ NFC (Near Field Communication) Chip ထည့္သြင္းထားတဲ့ Devices ေတြအတြက္ Content Sharing Platform ပါလာပါတယ္။ (Device ႏွစ္ခုကို အနီးအနားမွာ အတူတူရွိရံုနဲ႔ Websites Link ေတြ Map ေတြ ဒါမွမဟုတ္ ဂိမ္းေဆာ့တာေတြ စတဲ့ Data Exchange မ်ိဳးေတြလုပ္ႏိုင္မယ္ လို႔ဆိုပါတယ္) - လိုသလို အစီအစဥ္ေျပာင္းႏိုင္တဲ့ Home Screen Icon Folder , ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာေတြ စုစည္းထားႏိုင္တဲ့ Favourate Tray စတာေတြ အျပင္ ကင္မရာ UI ကိုပံုစံ အနည္းငယ္ျပင္ဆင္ထားတာေတြ တစ္ခ်က္ Swipe လုပ္လိုက္ရံုနဲ႔ Notification ေတြကို Dismiss ျပဳလုပ္ႏိုင္တာမ်ိဳးေတြ ပါလာပါတယ္။

ျခံဳငံုသံုးသပ္ၾကည့္ရရင္ေတာ့ ၂၀၀၈ ခု ႏွစ္ကုန္ေလာက္မွာ စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ဒီ Android OS ဟာ ၃ ႏွစ္သက္တမ္း အတြင္း ေစ်းကြက္ထဲက ယွဥ္ျပဳိင္ဘက္ေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး ထိပ္ဆံုးကို ေရာက္လာ- ႏိုင္ခဲ့တာဟာ သူ႕ရဲ႕ ဆြဲေဆာင္ရည္ျမင့္မားတဲ့ အဆင့္ျမင့္တီထြင္ဆန္းသစ္ႏိုင္မွဳ Mobile Device အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အသံုးျပဳႏိုင္ေအာင္ ခ်ိန္ညွိေပးႏိုင္မွဳနဲ႔ အသံုးျပဳသူမ်ား အဆင္ေျပလြယ္ကူေခ်ာေမြ႔ ေစရန္ ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္မွဳမ်ားေၾကာင့္ လို႔ေျပာရမွာျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။

"Android : Enchant me, Simplify My Life, and Make Me Awesome."


Android ကိုုဘယ္လိုု ဖြဲ ့စည္းထားပါသလဲ?
ဒီေမးခြန္းဟာ သိပ္ကို ေမးသင့္ေမးအပ္တဲ့ ေမးခြန္းတခုျဖစ္သလိုု သိထားသင့္တဲ့အခ်က္ထဲမွာလဲပါ၀င္ပါတယ္။ ဘာလိုု ့လဲဆိုုေတာ့ ကိုယ္က Android developer တစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖိုု ့ စိတ္ကူးရွိေနျပီဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္စီးမယ့္ျမင္းဟာ အထီးလား အမလားဆိုတာေတာ့ သိထားသင့္တယ္ မဟုတ္လား။ Android Application ကိုုေရးသားမယ့္ developer  တစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ္ေရးသားမယ့္ Operating System ဟာ ဘယ္လို ဖြဲ ့စည္းတည္ေဆာက္ထားသလဲ system ရဲ ့အခင္းအက်င္း ေတြကို ေကာင္းစြာ နားလည္ သေဘာေပါက္ ထားမွသာလွ်င္ ကိုယ္ေရးသားမည့္ application ေတြဟာ ၄င္း OS ေပၚမွာ ေကာင္းစြာ အလုပ္လုပ္မွာပါ။

Android developer တစ္ေယာက္အတြက္ တကယ့္ကို အေရးပါဆုုံး အခ်က္ကေတာ့ API (Application Programming Interface) Level ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလိုု ့လဲဆိုုေတာ့ ကိုယ့္ application ဟာ ဘယ္ ကိရိယာေတြ (devices) ဘယ္ OS version မွာ အလုပ္ လုပ္မည္ မလုပ္မည္ ဆိုတဲ့ ကိစၥကို သတ္မွတ္ နုုိင္စြမ္းရွိတဲ့ အဆင့္ျဖစ္လိုု ့ပါပဲ။ ဥပမာ တခ်ဳိ႕ Application ေတြဟာ graphic ဘယ္ေလာက္ရွိမွ CPU ကဘယ္ေလာက္ျဖစ္မွ OS version က ဘယ္ေလာက္မွသုုံးလိုု ့ရမယ္ မရဘူး စတာေတြကို ဒီအဆင့္မွာ သတ္မွတ္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ။

Android ဟာ Linux Kernel ကိုု အေျခခံေရးသားထားတဲ့ OS (Operating System)  တခုုျဖစ္တယ္ဆိုုတာ ျပီးေတာ့ Open Source ျဖစ္တယ္ဆိုတာကိုု ျပီးခဲ့တဲ့ အပိုုင္းမွာ တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒါဆိုု ဘာအေၾကာင္း ေတြေၾကာင့္မ်ား Android က Linux အေပၚ အေျခခံရသလဲဆိုုတဲ့ ေမးခြန္း တခုု ထြက္လာပါတယ္။ Linux  ဟာလဲ Free and Open Source ျဖစ္ပါတယ္။  ျပီးေတာ့ Linux က ေပါ့ပါးတယ္။ လုုံျခဳံမွဳရွိတယ္။ Features ေတြစုုံလင္မွဳရွိတယ္။

Linux ဟာ ကြန္ပ်ဳတာ hardware ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ( mobile  ဖုုန္းေတြ၊ tablet computers ေတြ network routers, televisions , vedio game consoles, desktop computer, mainframes နဲ ့super computer ေတြအထိ) အလြယ္တကူ ေပါင္းစပ္ အလုပ္ လုပ္နုုိင္စြမ္း ရွိပါတယ္။ ဒီလို hardware အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အလြယ္တကူ ေပါင္းစပ္ အလုုပ္ လုုပ္နုိင္စြမ္းရွိတဲ့ OS တခုုကိုု Android က အေျခခံျပီး ရယူသုုံးစြဲလုုိက္ျခင္းဟာ hardware မ်ားကိုု အတိုုင္းအတာ တခုုအထိခ်ဳံ ့နုုိင္ခဲ့သလိုု hardware နွင့္ ၄င္းရဲ႕ features အေတာ္ မ်ားမ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖိုု ့မလိုုအပ္ေတာ့ပါဘူး။ အားလုုံး သိျပီးတဲ့အတုုိင္း  Linux ရဲ ့Low Level အပိုုင္း အေတာ္အမ်ားမ်ားကိုု ေပါ့ပါးတဲ့ C programming language code  ေတြနဲ ့ေရးသားထားတဲ့အတြက္ Android ရဲ႕ hardware device ေတြနဲ ့android application တိုု ့ဟာ လြယ္ကူ အဆင္ေျပစြာ ေပါင္းစပ္ အလုပ္လုပ္နုုိင္ ေနေတာ့တာပါပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Android ဟာလဲ ေပါ့ပါးသြက္လပ္တဲ့ mobile OS တခုုအျဖစ္ ရပ္တည္လာနုုိင္ေတာ့တာပါပဲျဖစ္ပါ
တယ္။

ေနာက္ျပီး Linux ဟာ လုုံျခဳံေရးေကာင္းမြန္တဲ့ Operating System ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မျငင္းနုုိင္ပါဘူး။ သူ ျဖတ္သန္း လာခဲ့တဲ့ သမိုုင္းကာလ ေတြကိုုၾကည့္ရင္ သူယခုု ရပ္တည္ေနတဲ့ အေျခအေနေတြကိုုၾကည့္ရင္ ဘယ္ေလာက္ထိ လုုံျခံဳမွုု ေပးနုုိင္သလဲဆိုုတာ သိနုုိင္ပါတယ္။ ျပီးတာ့ application တစ္ခုကိုတစ္ခုု တည္မွီျပီး အလုပ္ လုပ္ျခင္း မရွိတာေၾကာင့္ application တစ္ခုုကေန application တစ္ခုုသိုု ့ထိုုးေဖာက္ျပီးေတာ့ တိုုက္ခိုုက္လာနုုိင္ေသာ လုုံျခံဳေရးဆုုိင္ရာ ျပႆနာမ်ားလည္း အေတာ့ကိုု ကင္းရွင္းသြားပါတယ္။ Adroid ဟာ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုု လုုံျခဳံေရးဆုုိင္ရာ အားသာခ်က္ မ်ာစြာရွိေနတဲ့ Linux Kernel ကိုုအေျခခံရယူသုုံးစြဲ ရသလဲဆိုတာ ေမးခြန္းေတာင္ ေမးေနစရာမလိုုေအာင္ပါပဲ။ ၂၀၁၀ စက္တင္ဘာေလာက္မွာ Linux Kernel developer တဦးျဖစ္တဲ့ Rafael J.Wysocki က mainline Linux wakeup events Framework အတြက္ patch တခုုကိုု ထည့္သြင္းခဲ့ပါတယ္။ Android devices မ်ားရဲ ့drivers ေတြအတြက္ေတာ့ သိပ္ေကာင္းတဲ့ patch တခုုပဲေလ။ ၂၀၁၁ ဒီဇင္ဘာလ ေလာက္မွာေတာ့ Android ရဲ ့MainLining Project ကိုုစတင္ခဲ့ျပီး ၄င္းတိုု ့ရဲ ့  ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ Adriod ရဲ ့drivers မ်ား Patch မ်ား နဲ ့Features မ်ားကိုု Linux Kernel ထဲကိုု Linux version 3.3 မွစျပီး ထည့္သြင္းဖိုု ့ရည္ရြယ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

Android မွာ Linux ကဲ့သိုု ့ပင္ Mobile devices (ေ၇ြ ့လားနုုိင္ေသာ ၾကိဳးမဲ့ကိရိယာမ်ား) မ်ားအတြက္


မွတ္ဥာဏ္ ပိုုင္းဆုုိင္ရာ ထိန္းခ်ဳပ္စီမံနုုိင္ျခင္း (Memory Management) : မလိုုအပ္ေသာအခ်ိန္တြင္ မလိုုအပ္ေသာ လုုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားအားရွင္းလင္းျခင္း၊ အျမဲတမ္းသုုံးေလ့ရွိေသာ applicaiton မ်ားလုုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားကိုု မွတ္သားထားျပီး ရွာေဖြလုုပ္ေဆာင္တဲ့အခါမွာ လွ်င္ျမန္စြာ ဦးစားေပးေဖာ္ျပေပးနုုိင္ျခင္း စတဲ့လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြဟာ မွတ္ဥာဏ္ပိုင္းဆုုင္ရာ ထိန္းခ်ဳပ္စီမံနုုိင္ျခင္းပါပဲ။

ဘထၳရီမွ စြမ္းအင္ရယူသုုံးစြဲမွဳကိုု ထိန္းခ်ဳပ္စီမံနိုုင္ျခင္း (Power Management) : မလိုုအပ္တဲ့လုုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ာ
းအား memory မွာ ဖယ္ရွားျခင္းဟာလဲ memory သုုံးစြဲမွဳ နည္းသြားတဲ့အတြက္ စြမ္းအင္ပိုမို သုုံးစြဲလာႏိုင္ျခင္း screen resolution ကိုုထိန္းခ်ဳပ္စီမံႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ စြမ္းအင္သုုံးစြဲႏိုင္ခ်ိန္ ပိုမိုေကာင္းမြန္လာျခင္း စသည့္ ဘထၳရီမွ စြမ္းအင္သုုံးစြဲမႈ ၾကာခ်ိန္ကိုုျမင့္တင္ႏိုင္ဖို႔ ေရးဆြဲးထားသည့္ Management tool တခုပါပဲ။

ကြန္ယက္ခ်ိတ္ဆက္သုုံးစြဲနုုိင္
တဲ့ networking စတဲ့စြမ္းအင္ျမင့္ Features မ်ားလဲပါ၀င္ပါတယ္။ Android ဟာ  GSM/EDGE, CDMA, IDEN, EV-DO, UMTS, Bluetooth, Wifi, LTE နွင့္ Wimax အစရွိတဲ့ ကြန္ယက္ခ်ိတ္ဆက္မႈ နည္းပညာမ်ားကိုု အေထာက္အပံ့ေပးပါတယ္။

အျခား စြမ္းအင္ျမင့္ Features ေတြျဖစ္တဲ့ Handset Layouts ( graphic ရုပ္ပိုင္းဆိုင္မ်ားအဆင္ေျပေ
စရန္)၊ Storage (data ေတြသုုံးဖိုု ့အတြက္ ေပါ့ပါးတဲ့ Relational database အမ်ဳိးစား ျဖစ္တဲ့ SQLite မ်ားသုုံးစြဲထားျခင္း)။  Multiple Language Support, Web Browser, JavaSupport , Multitasking,Multi touch, Screen capture ,Additional Hardware support, Media/Streaming Media support, Video calling စတဲ့ Features  မ်ားကိုုရရွိနုုိင္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ Android OS ကိုု အလႊာ အထပ္ထပ္နဲ့ ေပါင္းစပ္ဖြဲ ့စည္းထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ၄င္းအလႊာ တခု နွင့္ တခုဟာလည္း သည္းျခားစြာ ကြဲျပား ရပ္တည္ေနျခင္းမ်ဳိး မဟုုတ္ဘဲ တခု ႏွင့္ တခုေပါင္းစပ္ အလုုပ္ လုုပ္ၾကတဲ့ ပုံစံမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေအာက္က ပုုံေလးကေတာ့ Android Operating System ကို ဘယ္လိုုအလႊာ အဆင့္ဆင့္နဲ ့ ဖြဲ ့စည္းထားသလဲ ဆိုုတာကိုုျပသတဲ့ပုံ ( Android Stack) ပါပဲ။
Android Stack

Android ဟာ ၄င္းရဲ ့ တကယ့္ core system services ေတြျဖစ္တဲ့  လုုံျခဳံမွဳ (security)၊ မွတ္ဥာဏ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ထိမ္းခ်ဳပ္ စီမံခန္ ့ခြဲမႈ (Memory management)၊ စြမ္းအင္သုုံးစြဲမွဳဆိုုင္ရာ စီမံခန္ ့ခြဲမွဳ (Power Management)၊ လုုပ္ငန္းေဆာင္တာ စီမံခန္ ့ခြဲမႈ (process management)၊ ကြန္ယက္ခ်ိတ္ဆက္မွုုဆုdင္ရာ (nework stack)၊ hardware မ်ား ႏိုးၾကြားလုပ္ေဆာင္နုုိ္င္ေ
စမယ့္ (driver model) စသည္တိုု ့အတြက္ Linux Kernel 2.6 ကိုစတင္ျပီး ရယူသုုံးစြဲခဲ့ပါတယ္။ Apache 2.0 license ေအာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အထက္မွာေဖာ္ျပခဲ့သလိုုပဲ linux ရဲ  ့low level အပိုုင္းအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ C code ေတြျဖစ္တာေၾကာင့္ hardware မ်ားကိုု ေကာင္းစြားသိရွိျပီး လြယ္ကူေပါ့ပါးစြာ ေပါင္းစပ္အလုပ္လုပ္နုုိင္ပါတယ္။

Android အတြက္ applications မ်ား၊ လိုုအပ္တဲ့ services မ်ား ဖန္တီးေရးသား တဲ့အခါမွာ ၄င္း  apps မ်ားနွင့္ services မ်ားဟာ Andorid OS ရဲ ့Application Layer မွာ အလုုပ္ လုုပ္ပါတယ္။ Android သာမန္အသုုံးျပဳသူ(end user)ဟာ ဒီ Application Layer ေပၚမွ apps မ်ား၊ services မ်ားကိုုသာ အသုုံးျပဳမွာပါ။ ေအာက္က layers ေတြကိုု သူတိုု ့သတိထားမိမွာမဟုုတ္ပါဘူး။

ဥပမာ က်ေနာ္တိုု ့ Contact Book application တခုုေရးသားတယ္ဆိုုပါေတာ့ဗ်ာ။ အသုုံးျပဳသူက contact အသစ္ဖန္တီးျခင္း၊ ဖ်က္ျခင္း၊ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ရွာေဖြျခင္းစတာေတြပဲ သူတိုု ့အသုုံးျပဳမွာပါ။ ဒီေနရာမွာ သိရမွာက Andorid Application layers ေပၚက apps & services မ်ားဟာ ေအာက္က layers ေတြနဲ ့ဆက္ႏြယ္ အလုုပ္လုုပ္ေဆာင္တယ္ဆိုုတာကိုု သိထားရမွာပါ။  အထက္ေဖာ္ျပပါ contact app ေရးသားတဲ့အခါ ေဒတာေတြသိမ္းဖိုု ့အတြက္ SQLite လိုု libraries ေတြ  စတဲ့ libraries ေတြအသုုံးျပဳရမွာပါ။ ဆိုုလိုုခ်င္တာက applcation layer မွာေရးသားမယ္ applications ေတြဟာ Native Libraries  ေတြကို အသုုံးျပဳေရးသားတယ္။ ၄င္းတိုု ့လိုုအပ္တဲ့ layers ေတြနဲ ့ခ်ိတ္ဆက္အလုုပ္လုုပ္တယ္ဆိုတာ
ကိုသိေစခ်င္တာပါ။ ၄င္း Native Libraries ေတြဟာ C/C++ လိုု programming နဲ ့ေရးသားထားျပီး open source ျဖစ္တဲ့အတြက္ မည္သူမဆိုု သိရွိနုုိင္ေလ့လာနုုိင္တဲ့အျပင္ ရယူသုုံးစြဲျပင္ဆင္နုုိင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းေတြကို အရင္အပိုင္းမွာေျပာၾကားခဲ့ျပီးျဖစ္ပါတယ္။

SQLite :application အားလုုံးအတြက္ ေပါ့ပါးျပီး စြမ္းအင္ျမင့္မားတဲ့ Relational Database Engine ရရွိနုုိင္ပါတယ္။ Features ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စုံလင္စြာ ပါရွိတဲ့ SQL Database အမ်ိဳးအစားပါ။


Surface Manager
WebKit- modern web browser engine တမ်ဳိးပါ။ Safari ၊ Chrome ႏွင့္ အျခား browser မ်ားတြင္သုုံးထားေသာ web rendering engine မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။
Open GL -3D graphic libraries မ်ားပါ။ Open GL ES 1.0 APIs ကိုုအေျခခံထားတာပါ။


FreeType-bitmap and vector font rendering
Surface Manager- Application  ေပါင္းစုုံက  ၂ ဖက္ျမင္ ၃ ဖက္ျမင္ အလႊာမ်ားအဆင္ေျပေျပ ေပါင္းစပ္ အလုုပ္လုုပ္နုုိင္ဖိုု ့၊ သက္ဆုုိင္ရာ subsystem ေတြအထိ display access ကို စီမံခန္ ့ခြဲနုုိင္တဲ့ libraries ျဖစ္သည္။
Media libraries မ်ားမွာလဲ လူသုုံးမ်ားတဲ့ ရုုပ္ပုံ၊ အသံ၊ ရုုပ္ရွင္ ဖိုုင္ေတြရဲ ့format  ေတြျဖစ္တဲ့ ( MPEG4, 3GP, MP3, JPG, PNG စတဲ့ ဖိုုင္အမ်ဳိးစားမ်ား ေထာင့္ပံ့တဲ့ libraries မ်ားျဖစ္သည္။


SSL -Secure Socket Layer  လုုံျခဳံမႈဆုိင္ရာ libraries မ်ား ျဖစ္သည္။
Libc - ဆိုုတာကေတာ့ System C libraries မ်ားျဖစ္ပါတယ္။

အထက္ေဖာ္ျပပါ libraries မ်ားကိုု နဂိုုအရွိတုုိင္း တုုိက္ရိုုက္အသုုံးခ်နုုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္တခ်ဳိ ့ mobile ကိ၇ိယာ ထုုတ္လုုပ္သူမ်ားက မိမိတိုု ့ထုုတ္လုုပ္မယ့္ hardware မ်ားနွင့္ကိုုက္ညီေစရန္  စံထား C Library မ်ားကိုု ျပန္လည္ေရးသားျပီး အသုုံးျပဳေသာ မူကြဲ တစ္မ်ဳိး အျဖစ္ Bionic  ကိုု ထည့္သြင္း သုုံးစြဲပါတယ္။ Bionic ကိုု သုုံးစြဲရတာ အေၾကာင္း ၂ ရပ္ေၾကာင့္ပါ။
နည္းပညာအပိုု္င္းအရ moblie devices မ်ားကို သယ္ယူရအဆင္ေျပေစရန္ ေသးငယ္ေအာင္ ထုုတ္လုုပ္ရပါတယ္။ mobile devices မ်ားဟာလည္း battery မွစြမ္းအင္ကိုု ရယူသုုံးစြဲေနရတဲ့အခ်ိန္ battery မ်ားရဲ ့စြမ္းအင္သိုုေလာင္နုုိင္မွုု ကိုလည္း ခ်က္ျခင္းၾကီး တိုုးတက္ေအာင္မလုပ္နုုိင္ေသးတဲ့အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ အတက္နုုိင္ဆုုံး အဆင္ေျပေစရန္ ၄င္းတိုု ့အတြက္ ရည္ရြယ္ျပီး Bionic ကိုုထည့္သြင္းထားပါတယ္။
ခြင့္ျပဳမွုု - ၄င္းကိုု ျပဳျပင္ယူကာသုုံးလိုသူမ်ားအတြက္ အဆင္ေျပေသာ license မ်ဳိးရွိျခင္း တိုု ့ေၾကာင့္ Bionic ကိုုထည့္ထသြင္းထားပါတယ္။
 
Root ဆိုတာဘာလဲ???
Linux OS မွာေတာ့ Root ကို Administrator အျဖစ္ သတ္မွတ္ပါတယ္။ Windows Platform မွာေတာ့ Admin Level တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ Full Permission ကို အျပည့္အဝရပါတယ္။ Linux Platform မွာေတာ့ Root Level တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ Full Permission အျပည့္အဝရသည့္အျပင္ Open Source ျဖစ္သည့္အတြက္ System အပိုင္းထိပါ ကိုင္တြယ္ႏိုင္ပါတယ္။

Android OS မွာ ဘာလို႕ Root လုပ္ၾကတာလဲ???

အထက္မွာ ရွင္းျပခဲ့သည့္ Root Level အေၾကာင္းကို အထိုက္အေလ်ာက္နားလည္မည္ဆိုပါက ဘာေၾကာင့္ Root လုပ္တယ္ဆိုတာကို ဆက္စပ္ေတြးၾကည့္လို႕ရပါတယ္။ အလြယ္ေျပာရရင္ ဖုန္းမွာ ပါဝင္ၿပီးသား System and Application ေတြအျပင္ ပိုသုံးခ်င္သူ၊ ပိုကလိခ်င္သူေတြက Root လုပ္ၾကပါတယ္။ ( ကြ်န္ေတာ္ အပါအဝင္ေပါ့...။ ) အဲလို ကလိႏိုင္ဖို႕အတြက္ Android ဖုန္းကို Root လုပ္ၾကပါတယ္။ iphone မွာေတာ့ ဒါကို Jail break လုပ္တယ္လို႕ ေခၚပါတယ္။

စာဖတ္သူက Andorid ဖုန္း အသုံးျပဳသူဆိုရင္ေတာ့ ေအာက္ပါ အဆင့္ေတြအတိုင္း လြယ္ကူစြာ Root လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။



Root လုပ္ဖို႕အတြက္ Root Application တစ္ခုလိုပါတယ္။ သို႕ေသာ္ မိမိကိုင္ေဆာင္ေသာ ဖုန္း၏ Brand and Model ကို လိုက္ၿပီး Root လုပ္ႏိုင္တဲ့ Application ေတြကို ေသခ်ာေရြးခ်ယ္ဖို႕လိုပါတယ္။ ယခု စာေရးသူေဖာ္ျပေပးမည့္ Z4root တြင္လည္း သူနဲ႕ Compatible ျဖစ္သည့္ ဖုန္းအမ်ိဳးအစားမ်ားကို ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။ မိမိ၏ ဖုန္းအမ်ိဳးအစား အတိအက် ပါဝင္မွသာလ်င္ Root လုပ္ပါရန္ ၾကိဳတင္ သတိေပးအပ္ပါသည္။
Z4root
Compatible with Permanent Root Option

Samsung Galaxy S (All variants)
Backflip
Sony X10
Xperia Mini
Droid 2
Galaxy Tab
Galaxy I5700
Galaxy 3 I5800
Droid X
Samsung Acclaim
Cricket Huawei Ascend
Motorola Cliq
Huawei 8120
Huawei C8500
Huawei C8600
Hero
G1
Optimus T
Droid 1
Garmin Asus A50
Motorola Defy
LG Ally
Motorola Flipside
Motorola Milestone 2
Dell streak
X10 Mini Pro
Smartq v7 android 2.1

( Reference by xda-developers.com )

အထက္ေဖာ္ျပပါ ဖုန္းအမ်ိဳးအစားတြင္ ပါဝင္မွသာလ်င္ Z4root.apk ကို Download လုပ္ယူပါ။

Download:
Z4root 1.3.0.apk

1. Z4root.apk ကို မိမိဖုန္း၏ SDcard တြင္ ထည့္သြင္းပါ။


2. မိမိ Android ဖုန္း၏ Menu တြင္ File Manager ကို ရွာပါ။ ဝင္ပါ။ SDcard ကိုသြားပါ။ အဲမွာ ခုနက ကူးထည့္ထားတဲ့ Z4root.apk မွာ တစ္ခ်က္ႏွိပ္ပါ။ Install လုပ္ပါ။ Install လုပ္ၿပီးေနာက္ Application အား တန္းသုံးလိုပါက Open လုပ္ႏိုင္သလို Done မွာ ႏွိပ္ပါက Application ထည့္သြင္းမွဳ ၿပီးဆုံးသြားပါမည္။


3. Z4root Application ကို အသုံးျပဳၾကည့္ပါမယ္။ Menu ထဲတြင္Z4root ကို ရွာပါ။ ဝင္ပါ။ ပုံႏွင့္တကြ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ ေလ့လာၾကည့္ပါ။



4. ဒီအဆင့္မွာ Root လုပ္ဖို႕အတြက္ ေရြးခ်ယ္စရာ ႏွစ္ခုရွိပါမယ္။ Temporary Root နဲ႕ Permanent Root ပါ။


Temporary Root ကိုေရြးခ်ယ္ပါက Root ကို ယာယီ လုပ္ေပးတာပါ။ ဖုန္းကို ပိတ္မိၿပီး ျပန္ဖြင့္ပါက UnRoot ျဖစ္သြားပါတယ္။


ဒါေၾကာင့္ အျမဲတန္း Root အျဖစ္ထားလိုပါက Permanent Root ကို ေရြးခ်ယ္ရပါမည္။ Permanent Root ကို ​ေရြးခ်ယ္ၿပီးပါက Rooting လုပ္ေနပါမည္။ ၿပီးပါက ဖုန္းကို Restart ခ်သြားပါမည္။ Android OS ျပန္လည္တက္ၿပီးပါက Menu ထဲတြင္ SuperUser ဆိုသည့္ Application Icon တစ္ခုေပၚေနၿပီ ဆိုပါက Android OS ကို Root လုပ္တာ ေအာင္ျမင္ပါၿပီ။




Root လုပ္ၿပီးၿပီဆိုေတာ့ ၾကိဳက္ရာ Android Application ေတြ၊ ျမန္မာေဖာင့္ေတြ၊ ျမန္မာလက္ကြက္ေတြႏွင့္ တျခားကလိစရာေတြ အမ်ားၾကီးထည့္သြင္း အသုံးျပဳႏိုင္ပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ဖုန္းက Root လုပ္ၿပီးသုံးေနတာဆိုတာကိုလဲ မေမ့ပါနဲ႕ေလ...။ Root လုပ္ထားေတာ့ ကိုယ္ဘာလုပ္လုပ္အတားအစီးမရွိ ကလိလို႕ရေနမွာပါ။

 

No comments:

Post a Comment